معرفي شارژر فندكي هاي ماشين
هنگام خريد شارژر فندكي چه نكاتي را رعايت كنيم؟
سوكت شارژ(Micro USB) چيست؟ چه تفاوتي با بقيه سوكت ها دارد؟
به نوع كابل شارژتان توجه كنيد!
نكات مهم درمورد شارژ گوشي تلفن همراه
با انواع كابل هاي شارژ آشنا شويد!
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

با انواع كابل هاي شارژ آشنا شويد!

تصور كنيد در خيابان قدم مي‌زنيد و موزيك دلخواه‌تان را گوش مي‌كنيد. غرق در فكر هستيد. روز زيبا و هيجان‌انگيزي است و همه چيز عاليست. گوشي را از جيب‌تان درمي‌آوريد و ناخودآگاه از دست‌تان ليز مي‌خورد و روي كف خيابان مي‌افتد. حالا ديگر روز زيبايي نيست. اگر صفحه نمايش گوشي شكسته باشد بايد هزينه‌ي زيادي را بابت تعمير گوشي بپردازيد. اگر روي بدنه خط و خراشي بيفتد گوشي شما ديگر ظريف و زيبا نيست. اما نه. اگر يك قاب خوب، يك گلس مقاوم و يا يك كيف روي گوشي‌تان داشته باشيد چنين اتفاقي نمي‌افتد. گوشي‌تان را برمي‌داريد. گرد و خاك آن را پاك مي‌كنيد. دوباره موزيك دلخواه‌تان را پلي مي‌كنيد و همچنان روز زيبايي خواهيد داشت.

لوازم جانبي موبايل را خوب مي‌شناسيم. هر روز از آن‌ها استفاده مي‌كنيم. از خريد شارژر گرفته تا قاب و گلس، از هندزفري و هدفون گرفته تا پاوربانك و كيف و ساير اكسسوري. بعضي از اين‌ها جزو لوازم جانبي ضروري موبايل هستند. اما بعضي هم صرفا به خاطر امكانات و راحتي بيشتر استفاده مي‌شوند.

خريد شارژر {آداپتور و كابل}

آداپتور شارژر سه نوع است:

  • فست شارژ يا همان Fast-Charging كه گوشي را در مدت زمان كمي شارژ مي‌كند.
  • معمولي
  • آداپتور شارژ وايرلس: به صورت بي‌سيم و بدون نياز به كابل گوشي را شارژ مي‌كند. به اين شرط كه گوشي شما از قابليت Qi يا شارژ بي‌سيم پشتيباني كند.

اگر باتري گوشي‌تان قابليت فست شارژ دارد بهتر است از شارژر فست ‌شارژ استفاده كنيد. اين شارژر در كمتر از نيم ساعت مي‌توانيد باطري گوشي را 50 درصد شارژ كند.

از نظر نوع كابل هم بسته به نوع گوشي كابل‌هاي مختلفي وجود دارد.

  • كابل USB تايپ A يا همان ميكرو يو اس بي: كه در حال حاضر بيشترين استفاده را بين گوشي‌هاي مختلف دارد. هر چند مدل‌هاي جديد گوشي سامسونگ از اين نوع كابل استفاده نمي‌كنند.
  • كابل USB تايب C: اين كابل مشابه تايپ A است اما كمي‌ بزرگتر است و گوشي‌هاي جديد از اين نوع كابل استفاده مي‌كنند.
  • كابل لايتنينگ Lightning: اين نوع كابل براي گوشي‌هاي آيفون استفاده مي‌شود. در حقيقت كابل مخصوص گوشي‌هاي برند اپل است.

بايد ببينيد گوشي شما چه مدل كابلي نياز دارد و متناسب با آن كابل موردنظرتان را خريداري كنيد. كابل‌ها هم كيفيت‌هاي مختلفي دارند. در قيمت‌هاي مختلف. هرچقدر كيفيت كابل بالاتر باشد ولتاژ و جريان دقيق‌تري به باتري مي‌رسد و احتمال آسيب ديدن باتري كمتر است.

آداپتور شارژر بي‌سيم در حال حاضر امن‌تر از نوع كابلي است. چون از طريق ميدان مغناطيسي گوشي را شارژ مي‌كند. يعني عملا ولتاژ و جريان مستقيم در كار نيست و اگر برق داراي نوسان باشد هيچ تاثيري روي سلامت باتري ندارد. كافيست گوشي را روي پد شارژر قرار دهيد تا در مدت زمان نسبتا كمي فول‌شارژ شود. شارژر فندكي هم براي ماشين استفاده مي‌شود. اين شارژر از قسمت فندك ماشين تغذيه مي‌شود و گوشي را شارژ مي‌كند. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.